4,1 miljoen euro voor schoolinfrastructuur in Vilvoorde

Op 17 juli 2020

Op voorstel van Vlaams minister Ben Weyts heeft de Vlaamse regering 4,1 miljoen euro uitgetrokken voor extra capaciteit in de onderwijszone Vilvoorde. Onze regio kan met deze investeringsimpuls rekenen op 435 extra plaatsen in de klas. Zo wordt een capaciteitstekort in de toekomst vermeden. N-VA Vilvoorde juicht deze beslissing toe en blikt tevreden terug op de samenwerking.

“Met N-VA Vilvoorde hebben we nauw contact met de hogere overheden. Zo proberen we echte oplossingen voor onze Zennestad te voorzien. Met succes, want onderwijszone Vilvoorde krijgt nu van Vlaams onderwijsminister Ben Weyts heel wat middelen voor extra plaatsen in het secundair onderwijs. Met deze subsidies kunnen straks 435 van onze jongeren extra in de eigen regio naar een goede school. We zijn dan ook tevreden met deze goede samenwerking.”, zegt N-VA fractieleider Jan Anciaux.

“Vilvoorde is de jongste stad van Vlaanderen. Het is daarom van groot belang dat er genoeg capaciteit is in het onderwijs om al onze jongeren naar een sterk diploma te kunnen leiden. Met deze extra steun vermijden we dat ouders hun kinderen ver van huis school moeten laten lopen. We roepen het stadsbestuur en de onderwijsverstrekkers dan ook op om snel werk te maken van concrete projectvoorstellen.” aldus Jeroen Bergers voorzitter van Jong N-VA Vilvoorde.

“We danken de welvaart van Vlaanderen aan kwalitatief onderwijs. We kunnen het ons dus letterlijk niet permitteren om niet te investeren in de kwaliteit van ons onderwijs én in voldoende plaats, ook in Vilvoorde”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts.