In de Rand (De Streekkrant)

Op 23 mei 2012

Althans volgens de officiële weg.

Toch wordt eerstdaags nieuws verwacht van voogdijminister Freye Van den Bossche (sp.a).

N-VA eist intussen duidelijkheid van de Vilvoordse sp.a-afdeling. Volgens N-VA-gemeenteraadslid Kevin Vincke heeft de sp.a "twee gezichten": enerzijds "mee zoeken naar een oplossing, maar dan achter de schermen alleen maar vertragen en tegenwerken".

Maar welk belang kan men hebben om een herstelplan van de Inter-Vilvoordse te vertragen? Onrust zaaien bij de sociale huurders? Eventuele bestaande wanpraktijken in stand houden? Of de boel laten aanslepen om in het licht van de gemeenteraadsverkiezingen als deus ex machina te verschijnen en de Inter-Vilvoordse "op te kuisen"? Dat zou toch niet de bedoeling mogen zijn.

"Willen ze de Inter-Vilvoordse laten opdoeken of redden", vraagt Vincke zich af.

"En hoe gaan ze de Inter-Vilvoordse anders redden dan op de manier die het herstelplan voorstelt?"

"De maskers moeten af"

N-VA verwijt sp.a politieke spelletjes te spelen. "Deze stad moet al in zo veel dossiers afwachten door spelletjes zoals in de oude politiek om een beetje vooruitgang te bereiken. Het is nu genoeg geweest, de maskers moeten af en duidelijke beslissingen moeten worden genomen", aldus N-VA.

Wat er ook van zij, problemen zijn er om opgelost te worden, en niet om misbruikt te worden.