N-VA Vilvoorde met eigen lijst naar 2012

Op 23 november 2011

De N-VA komt in Vilvoorde met een eigen lijst op voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012.  De partij wil met een duidelijk N-VA-verhaal naar de Vilvoordse kiezer trekken.  Dit besliste het afdelingsbestuur unaniem.  Vanzelfsprekend blijft de N-VA tot het einde van deze legislatuur het kartelakkoord loyaal uitvoeren.

N-VA Vilvoorde: “De score tijdens de laatste federale verkiezingen heeft veel veranderd. Het bestendigen van de N-VA als grote partij in Vlaanderen, gebeurt best met een eigen N-VA-lijst. Wij willen de partij ook in Vilvoorde verder uitbouwen en zo meer wegen op het lokale beleid. Wij geloven in ons eigen verhaal en onze mensen.“

Nu de kartelpartner op nationaal vlak zeer duidelijk een andere weg is ingeslagen, is dit voor N-VA Vilvoorde de enige logische keuze. Gemeenteraadslid Kevin Vincke: “Elke Vilvoordenaar met een Vlaamse reflex had van ons geen andere keuze gepikt, en terecht. Het is tijd om een nieuw alternatief te bieden tegen het linkse blok en tegen die partijen die het enkel goed doen als het slecht gaat met onze stad. Wij brengen met de N-VA een positief verhaal. De Vilvoordenaren moeten opnieuw fier kunnen zijn op hun stad.”

“We hebben deze legislatuur binnen het kartel vooral achter de schermen goed samengewerkt en willen onze kartelpartner hiervoor danken. De N-VA heeft zeker haar invloed gehad op enkele belangrijke beslissingen.  Uiteraard engageren we ons ook om het kartelakkoord verder uit te voeren tot aan de verkiezingen in 2012,” aldus nog Kevin Vincke.