N-VA Vilvoorde voelt laatste weken des te meer waarom verandering nodig is

Op 10 oktober 2012

N-VA heeft de laatste weken nog maar eens gemerkt dat verandering in Vilvoorde wel degelijk nodig is.  Een school met de slogan “Respect, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid” nodigde N-VA niet eens uit op een lijsttrekkersdebat en de VRT vertikt het om in een debat rond Uplace lijsttrekker Jan Anciaux te horen.  N-VA is nochtans de enige partij met een vooruitziend standpunt ter zake. Dat hebben we ook gezien aan het geruzie waarop dit debat is uitgedraaid. Dit soort uitsluiting, of het nu van een debat is of van de maatschappij, is het omgekeerde van wat onze stad nodig heeft. Geen enkel positief verhaal begint met uitsluiting, zeker niet als dat komt van de traditionele machten.

Ook in de postkantoren hoorden we meermaals dat de taalwetgeving actief met de voeten wordt getreden. Hoe kunnen we een samenleving bouwen waar iedereen wordt geholpen om de taal te leren, als men klanten zelfs niet meer in het Nederlands aanspreekt? De Post  valt onder de taalwetgeving en N-VA Vilvoorde zal niet twijfelen om deze bron van irritatie onder de Vilvoordenaars hard aan te pakken. Het verhaal van inclusie begint immers bij de taal, bij uitstek een strijdpunt voor N-VA Vilvoorde.

Als laatste punt van irritatie hebben we de oude politiek. Een burgemeester die de wettelijke regels aan zijn laars lapt en het Vilvoordse logo gebruikt voor zijn eigen campagne, dat zijn streken van de vorige eeuw.  N-VA Vilvoorde zal zich ook hiertegen altijd uitdrukkelijk verzetten, net als tegen alle andere uitwassen van politiek misbruik. Deze stad is van haar burgers, van de Vilvoordenaar en na 14 oktober hopelijk niet meer van mensen die politiek van de oude stijl bedrijven.  Het is echt tijd voor verandering, en met N-VA heeft Vilvoorde ook de perfecte keuze om te kiezen voor die verandering.