N-VA Vilvoorde is aankondigingspolitiek Hans Bonte beu

Op 21 oktober 2021

13 oktober ging de commissie samenleving over het Vilvoordse coronabeleid door. Lessen uit het gebrek aan resultaten werden echter niet getrokken.  N-VA Vilvoorde voorzitter Dries Verhaeghe zal daarom op de gemeenteraad de aankondigingspolitiek van Bonte aanklagen. Het is pijnlijk duidelijk dat de vele onduidelijke communicaties van Bonte de vaccinatiegraad niet doen verhogen en het draagvlak voor maatregelen ondermijnt: ‘veel woorden, zonder daden, laat staan resultaten’. Het is tijd voor een doelgericht beleid om de vaccinatiegraad ook in Vilvoorde op te krikken.

“Een andere nachtklok dan de rest van Vlaanderen, het langer verbieden van sportactiviteiten aan Vilvoordse -12 jarigen, het aankondigen van een CST in Vilvoordse horecazaken (wat dan weer voor een mediarel zorgde in zijn eigen coalitie) en vele andere aankondigingen die nooit in beleid werden omgezet hebben de toestand niet verbeterd. Onze stad blijft achteraan bengelen wat betreft de vaccinatiegraad en het terugdringen van het aantal besmettingen. Het draagvlak om corona ernstig te nemen is met dergelijk wispelturig beleid ook niet toegenomen. De aankondigingspolitiek moet stoppen en Bonte moet zoals wij al meermaals voorstelden eindelijk harder inzetten op de vaccinatie van de doelgroepen die het vaccin weigeren. Enkel door onze vaccinatiegraad op te krikken kunnen we deze crisis definitief achter ons laten”, aldus Verhaeghe.

Haast elke week lanceert Bonte een nieuwe coronaballon in de pers. “Typerend was dat op de laatste gemeenteraad de voltallige meerderheid het burgemeestersbesluit bekrachtigde waardoor het sluitingsuur van 1 uur ’s nachts voor onze horeca voor onbepaalde tijd in voege bleef. Drie dagen later besliste de burgemeester dan toch om het sluitingsuur te schrappen. Op zich een goede beslissing, onze fractie stemde ook tegen het afwijkende sluitingsuur, maar waarom dat dan drie dagen eerder moest worden goedgekeurd is tot op heden een raadsel”, vertelt Verhaeghe. “Het is maar één van de vele voorbeelden over hoe stuurloos dit stadsbestuur gedurende heel deze coronacrisis werkt: veel woorden, zonder daden, laat staan resultaten”, besluit Verhaeghe.

De volgende gemeenteraad gaat door op maandag 25 oktober.