N-VA Vilvoorde verwelkomt Jan Anciaux

Op 5 januari 2011

N-VA Vilvoorde bevestigt de komst van Jan Anciaux naar de N-VA: “Jan Anciaux versterkt vanaf vandaag inderdaad onze rangen en wij heten hem van harte welkom in de partij. Jan is voor ons uiteraard geen onbekende. Onze verstandhouding is altijd zeer goed geweest en wij kennen zijn overtuiging.”. N-VA Vilvoorde benadrukt dat nog alle opties open liggen over hoe de N-VA in 2012 in Vilvoorde naar de kiezer trekt.

Jan Anciaux was al enige tijd politiek dakloos: “Als gemeenteraadslid zat ik de laatste jaren reeds als onafhankelijke, zij het dan binnen een bestaande fractie. Deze stap voelt aan als thuiskomen: het project van de N-VA; de goede samenwerking met hun mandatarissen, vroeger in de provincieraad, nu in de gemeenteraad; de oude vrienden uit de Volksunie. Deze stap is een logisch gevolg.

Gevolgen voor de gemeenteraad van Vilvoorde zijn er eigenlijk niet. Net zoals de N-VA maakte ook Jan Anciaux reeds deel uit van de bestuursmeerderheid in de stad. Hij blijft uiteraard deze meerderheid steunen zoals voordien, zij het met een ander petje.

Met hoe de N-VA in 2012 in Vilvoorde naar de kiezer trekt is de partij nog niet bezig. Deze beslissing valt pas ten vroegste in de zomer van 2011.