Ontsluiting 4 Fonteinen wordt concreet.

Op 23 december 2016

Ontsluiting 4 Fonteinen wordt concreet.

Op 26 oktober gaven de gemeentebesturen van Grimbergen, Vilvoorde, Machelen en Zaventem een positief advies over het inleggen van trambussen op de ringverbinding tussen de Heizel en Brussels Airport.

Ook over het traject is er eensgezindheid. Zoals door N-VA Vilvoorde gevraagd, werd hierbij rekening gehouden met de ontsluiting van 4 Fonteinen.

•    Via de Sint-Annalaan, de Meeuwenlaan bedient de Ringtrambus de halte Het Voor in Koningslo;
•    Via de Vinkenlaan, de Opperveldlaan, de Warandelaan en de Albert I-laan worden ook de tewerkstellingszone rond de Medialaan en de woonwijk de Kassei bediend;
•    Via de Teniersstraat, de Vlierkensstraat, de Rubensstraat en de Europabrug op de Vuurkruisenlaan wordt ook het Heldenplein in het centrum van Vilvoorde bediend;
•    Via de Stationlei wordt ook het station van Vilvoorde bedient;
•    Via de Parkstraat en een halte op de Schaarbeeklei wordt ook de nieuwe buurt van 4 Fonteinen ontsloten;
•    Via de Machelenstraat en de Vilvoordelaan krijgt ook het centrum van Machelen een halte van de Ringtrambus op de Woluwelaan ter hoogte van de Kerklaan;

De betrokken entiteiten op Vlaams niveau maken nu samen met de gemeentebesturen de plannen op voor de heraanleg van de straten waar de trambus zal rijden. N-VA Vilvoorde ziet dit als een unieke kans om verder werk te maken van de verfraaiing van onze stad en zal het ook nu niet nalaten haar goede contacten met minister Weyts aan te boren.

Het is immers de bedoeling dat naast een optimale doorstroming voor de trambus, ook de kwaliteit voor de fietsers en de voetgangers verbetert, en dus ook de leefbaarheid van onze straten er sterk op vooruitgaat.

N-VA Vilvoorde zal tot slot voldoende wijzen op de nodige parkeermogelijkheden.

Dries Verhaeghe
bestuurslid