Laatste Theo toert groot succes in Vilvoorde

Op 21 mei 2019

Dinsdagavond 21 mei kregen Darya Safai, Nadia Sminate en Theo Francken het woord in het N-VA-campagnesecretariaat op het Heldenplein in Vilvoorde. Ze gaven toelichting over de N-VA-standpunten en visie omtrent salafisme, radicalisering en migratie. Het campagnesecretariaat was voor de vele aanwezigen veel te klein. Onder de aanwezigen waren opvallend veel jongeren. Naast de drie gastsprekers tekenden ook tal van andere kandidaten present, inclusief de Vilvoordse kandidaten Jan Anciaux en Dries Verhaeghe, die de avond in goede banen leidden.

De thema-avond was de laatste in een rijtje van drie. Eerder deze maand kwamen ecorealisme, met onder andere Mark Demesmaeker, en mobiliteit, met onder andere Marc Descheemaecker, al aan bod. De jongerenafdeling van N-VA Vilvoorde hield in het campagnesecretariaat dan weer een succesvol jongerencafé open. Het lokale bier ‘Pjeirefretter’ is al meermaals uitverkocht.

Voorzitter Dries Verhaeghe: “We zijn ons tijdelijk campagnesecretariaat maximaal aan het benutten. De zaal is op al onze activiteiten steeds goed gevuld, met gisterenavond als absolute uitschieter. Ook dient het secretariaat als ideaal verzamelpunt om campagne te voeren op de (jaar)markten in de regio en om affiches, brieven en flyers te verspreiden. We grijpen als afdeling deze campagne richting 26 mei vol aan om onze vernieuwde N-VA-ploeg in Vilvoorde terug helemaal op de kaart te zetten. Op basis van de enthousiaste reacties en succeswensen ben ik er van overtuigd dat we een mooi resultaat gaan neerzetten. We gaan nog een paar dagen alles geven en zondag wordt een ongelooflijk feest.”

Het campagnesecretariaat blijft nog tot 5 juni open. Daarna zal de eigenaar een andere huurder voor het pand moeten zoeken. Afgelopen weken kwamen met onder andere Ben Weyts, Theo Francken, Johan Van Overtveldt, Assita Kanko, Darya Safai, Nadia Sminate, Marc Descheemaecker, Kristien Van Vaerenbergh, Mark Demesmaeker en Inez Deconinck tal van kopstukken over de vloer. “Dat geeft nogmaals aan hoe belangrijk Vilvoorde voor onze partij is”, benadrukt Verhaeghe.