Dries Verhaeghe

Dries Verhaeghe (30j) woont samen met zijn gezin al ruim zeven jaar in Peutie, waar zijn twee kindjes naar school en de kinderopvang gaan en zijn vrouw de apotheek uitbaat.

Na zijn eerste werkervaring in de privésector en binnen de Vlaamse administratie versterkte hij in 2014 het kabinet van Vlaams minister Ben Weyts. Sinds 2016 maakt hij deel uit van het bestuur van N-VA Vilvoorde. Die combinatie laat toe de belangen van de Vilvoordenaar niet alleen lokaal, maar ook op Vlaams niveau te verdedigen.

Dries is er van overtuigd dat met een sterke visie en een gericht beleid de Pjeirefretters terug fier mogen worden op hun Zennestad: ‘Vilvoorde mag nooit de 20ste gemeente van Brussel worden. Als jonge vader geloof ik dat Vilvoorde genoeg troeven heeft om een volwaardig deel te blijven van de mooie Vlaamse Rand. Ik wil nog meer Vlaamse tweeverdieners lokken naar ons opgewaardeerd centrum en onze aangename buitenwijken. We moeten onze troeven verder versterken én uitspelen. Als er mensen zijn die Vilvoorde in een slecht daglicht stellen, dan moeten we hard tegen hen optreden’.

De derde plaats van Dries op de lokale verkiezingslijst in oktober 2018 geeft aan dat N-VA Vilvoorde voluit de kaart van de jeugd durft trekken.