Onenigheid in Vilvoordse meerderheid over coronabeleid

Op 9 september 2021

Hans Bonte zijn plannen om de coronapas ook in Vilvoordse horecazaken in te voeren werden bijzonder lauw onthaald. Nadat de horeca zelf liet verstaan dat ze niet de boeman willen spelen, schoot ook Open VLD de grootste coalitiepartner van Bonte het plan af. “In feite is dit puur wanbeleid van het hele stadsbestuur. De Vilvoordenaar verdient duidelijkheid en leiderschap. In plaats daarvan blinkt het stadsbestuur al heel de coronacrisis uit in onduidelijkheid en profileringsdrang. Nu wordt zelfs duidelijk dat het coronabeleid niet wordt besproken in het schepencollege voor het in de pers gecommuniceerd wordt”, vertelt N-VA Vilvoorde voorzitter Dries Verhaeghe.

Wij hebben nooit begrepen waarom Open VLD zich na de verkiezingen zo mak geschikt heeft naar ‘cavalier seul’ Bonte. Blijkbaar is dit de druppel die de emmer doet overlopen en hebben de liberalen eindelijk door dat deze coalitie een enorme vergissing was. De laatste twee en een half jaar werden de liberale kiezers dan ook al meermaals buitenspel gezet door Bonte die soloslim speelde”, gaat Verhaeghe verder.

Als we de vaccinatiegraad in Vilvoorde willen opkrikken moeten er doelgerichte maatregelen komen naar de doelgroepen die zich niet laten vaccineren in plaats van algemene pestmaatregelen.”Het is betreurend dat het stadsbestuur niets deed met onze eerdere voorstellen daaromtrent”, besluit Verhaeghe.